piątek, 12 października 2012

Jak radzić sobie z reakcjami innych ?

Osoby z nietypowym wyglądem twarzy mogą się czuć skrępowane w towarzystwie innych. Natomiast inni ludzie mogą nie być pewni tego jak powinni się zachować gdy spotkają taką osobę. Jakie macie sposoby na poradzenie sobie w takich codziennych sytuacjach ? Ja często udawałam, że mnie nic nie rusza – ani gapienie się ani kąśliwe uwagi. Czasem jest to wyjście z sytuacji ale w wielu wypadkach wystarczy w jakiś sposób zareagować na daną sytuację, problem się rozwiązuje, a ja mam poczucie, że przynajmniej zadbałam o siebie. Tutaj wpisuję parę uwag, które być może uznacie za przydatne.

Gdy ktoś się gapi:
Spróbuj którąś z tych metod (może i więcej niż jedną)
- nawiąż kontakt wzrokowy
- uśmiechnij się
- odwróć jego uwagę przez jakąś niezobowiązującą uwagę na przykład: "Ładna pogoda, nie sądzisz ?" "ale dzisiaj korki w mieście" itp..
- jeśli nadal się patrzą powiedz asertywnie–"Czy mógłbyś przestać się na mnie patrzyć?"
- powiedz żartobliwie "Chyba Ci się spodobałem ;)"

Gdy ktoś zadaje Ci pytanie na temat Twojego wyglądu:
Zależy od tego jak się czujesz :
- krótko wytłumacz co się stało i kontynuuj rozmowę np. "Gdy byłam młodsza pogryzł mnie pies, to było dawno temu i nie chcę teraz o tym opowiadać. Wróćmy do rozmowy..."
- Odpowiedz bardziej ogólnie: "Mam znamię, ale nie sprawia mi to żadnego bólu "
- Jeśli masz ochotę opowiedzieć trochę więcej "Poparzyłem się, gdy byłem młodszy. Operacja była dość skuteczna, ale dużo czasu zajęło mi dochodzenie do zdrowia."

Gdy usłyszałeś kogoś komentującego Twój wyglądu:
W zależności od tego, jak się czujesz:
Popatrz się zdecydowanie na daną osobę, niech wie, że słyszałeś co powiedziała
Powiedz:
- "bardzo oryginalnie"
- "tak naprawdę to nazywam się …"
- "czy przeszkadza Ci moja twarz ? Bo mi wcale nie przeszkadza"
- "wolałbym żebyś się zwracał bezpośrednio do mnie"
Na podstawie materiałów ChangingFaces

To wszystko wydaje się czasami trudne, co więcej, to co działa dla jednej osoby, niekoniecznie musi zadziałać dla drugiej. Może jednak jakaś rada okaże się przydatna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz