niedziela, 7 października 2012

Dlaczego ten blog ?

Uporczywe wpatrywanie się, dyskryminacja ze względu na wygląd. Niska samoocena, uprzedzenia i stereotypy. Niewtstarczająca wiedza nauczycieli, którzy nie potrafią sobie poradzić z brakiem akceptacji dzieci wyglądających inaczej przez grupę rówieśników. Traktowanie osób wyglądających inaczej jako przypadki medyczne, które trzeba wyleczyć za wszelką cenę a nie osoby, które też mają swoje uczucia marzenia i pragnienia i może czują się dobrze z tym jak wyglądają. Zakładanie, że takie osoby są mniej inteligentne, nieszczęśliwe, niespełnione w swoim życiu, skazane na samotność i izolację.
To tylko niektóre problemy, które przychodzą mi na myśl gdy myślę o życiu dzieci i dorosłych których twarz lub ciało są w jakiś sposób zniekształcone. W społeczeństwie gdzie panuje kult urody takim osobom żyje się ciężej, wiem coś o tym bo sama mam asymetrię twarzy.
W trakcie szukania informacji na temat mojego schorzenia natknęłam się na stronę brytyjskiego Stowarzyszenia "Changing Faces". To dzięki nim nauczyłam się radzić sobie z reakcjami innych na mój wygląd, z niemiłymi komentarzami, zdecydowałam się w końcu udać po pomoc do psychoterapeuty aby podreperować niską samoocenę.
Chciałabym się podzielić na tym blogu informacjami i linkami, które pomogły mi poradzić sobie ze sobą, być może dla kogoś innego też okażą się przydatne. Chciałabym również zachęcić Was do dzielenia się Waszymi informacji i doświadczeniami. Moim marzeniem jest stworzyć miejsce gdzie każdy będzie dokładał swoją cześć.  Być może uda się w przyszłości stworzyć społeczność, która będzie się wspierać i będzie mieć realny wpływ na sytuację osób z innym wyglądem.

 "To nie ja mam problem ze swoim wyglądem to Ty masz problem, że nie możesz go zaakceptować "


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz